- час (без п’яти хвилин, о десятій годині);
- простір (злетіти у небо, доїхати до міста);
- причину (запізнився через транспорт);
- мету (прийшов на урок, зустрівся з однокласниками);
- спосіб дії (сказати по правді, робити з задоволенням);
- порівняння (більший за інших, найменший у класі);
- відношення до матеріалу (штани з вельвету, зошит з паперу);
- предмет, на який спрямована дія (розповідати про навчання, привітати зі святом).
первинні | біля, без, в (у), від (од), для, до, з (із, зі, зо), за, над (наді), під (піді), о (об), через |
вторинні | поряд, коло, кінець, край, незважаючи на, зважаючи на, поблизу |
- переходом з інших частин мови: іменника (край, кінець, коло), дієприслівника (незважаючи на, зважаючи на), прислівника (поряд, поблизу, навпростець);
- поєднанням двох або кількох прийменників (задля, поза, поміж, з-за, з-під).
прості | по, про, у, без, коло, протягом |
складні | з-поперед, з-за, понад, довкола |
складені | з метою, паралельно з, згідно з, відповідно до |
- Запишіть слово. Визначте частину мови слова.
- Розряд за значенням: прийменник просторовий, часовий, причини, мети, умови і допусту, способу дії, кількісний, означальний чи об'єктний.
- Група за походженням (первинний чи вторинний).
- Група за будовою (простий, складний чи складений).
- Розберіться у правописі слова (як воно пишеться).
Немає коментарів:
Дописати коментар